رنگـین‌کـلـآم                                        می‌رسد روزی به دست مستحق
            خُـرده‌کـلـآمهای سعید                                                       جان من! ننویس غیر از حرف حق
چند نکته‌ از «چند نکته»
عصر بهم الهام شد یه سری به وبلاگِ محمود بزنم. دیدم که بعله! بعد از دو ماه وبلاگش را بروز کرده و چند نکته‌‌ای را مرقوم فرموده‌. زهی شاد گشتم. فی‌الفور از معجزات هزاره کسبِ فیض نموده مقداری اسپند بر آتش ریخته زان پس بر تخته کوبیده و....

به رسم احتراماتِ وبلاگی؛ ابتدا و در صدر، چند نکته‌ی گهربار ایشان را پس از لینک‌فرمودن، کپی/ پیست می‌نمایم و با کسب اجازه از محضر گرامی و منور ایشان، در انتها چند نکته‌‌ای را می‌بلاگم.

چند نکته‌ی ایشان:
از آنجا که هدف از تاسيس اين پايگاه برقراري ارتباطی مستقيم و بي واسطه و البته دو طرفه و دوسويه با مخاطبان بود، ترجيح دادم پس از انتشار اولين مطلب، تمام وقتي که براي اين وبلاگ اختصاص داده ام را صرف خواندن نظرات و ديدگاههاي بازديدکنندگان نمايم. چراکه احساسم اين بود که اکثر کساني که پيام گذاشته اند، انتقاد و پيشنهاد کرده اند و يا پرسشی را مطرح ساخته اند، با اين اميد که من شخصا آن ها را مطالعه خواهم کرد دست به اين اقدام زده اند.
* * *
روز گذشته وعده دادم که مشروح جلسه با اعضاي شوراي سياست خارجي آمريکا را در اختيار عموم قرار خواهد گرفت.
انتشار متن کامل نوار ضبط شده ، براي آگاهی افکار عمومی و با هدف اطلاع رسانی صورت می گيرد .
مشروح ديدار با اين شورا که در آمريکا به عنوان شورايي مستقل و غيردولتي معرفي مي شود ميتواندبه مردم جهان در شناخت سطح فکري به اصطلاح نخبگان و اثرگذاران سياسي آمريکا کمک کند.من در اين جلسه منتظر سوالات کليدي و تخصصي بودم اما سطح سوالات از سوالاتي که معمولا در نشستهاي مطبوعاتي و رسانه اي مطرح ميشود و بارها نيز پاسخ داده شده اندهرگز فراتر نرفت.
اين ديدار بار ديگر به من ثابت کرد که علت اصلي شکست تصميمات آمريکا در عرصه سياسي و بين المللي عدم آشنايي آنها با واقعيتهاي جهان و محصور بودن تصميم سازان آن کشور در حصار خودبافته تبليغات غيرواقعي سياسي است.
[و بعد متن جلسه]
* * *

چند نکته‌ در چند نکته‌ی بالا:
1- جمله‌ها از نظر آئین نگارش ضعف دارند. اگر این نکته را باور ندارید لطفاً جمله‌ها را دوباره بخوانید.
2- ایشان در اولین نوشته وعده داده بودند که هر هفته وبلاگ را بروز کنند در صورتی که الان و بعد از دو ماه با توجیهی بچه‌گانه و به بهانه‌ی بررسی نظرات، نه تنها از خوانندگان؛ بخاطر خلف وعده، معذرت‌‌خواهی نکرده‌ بلکه منّتی هم بر سر آنها گذاشته‌!
3- کسی که نتواند به یک وعده‌ و تعهد وبلاگی عمل کند چگونه قادر خواهد بود به وعده‌های انتخاباتی عمل کند؟ به بیان ساده‌تر ایشان که نتوانسته اثراتِ یک نوشته‌ی ساده را پیش‌بینی و برای بررسی نظراتش برنامه‌ریزی کند چطور می‌تواند آینده‌ی کشوری را که با حرفهای او می‌چرخد پیش‌بینی و برای آن برنامه‌ریزی کند؟ آیا همین توجیه و خلفِ وعده‌ی ظاهراً کوچک، دلیل بر عدم کفایت‌َش نیست؟
4- نخبگان سیاسی امریکا را نتوانستم بشناسم؛ دروغ چرا! اما با همین چند نکته و دو نوشته‌ای که در وبلاگ گذاشت فکر کنم ایشان را خوب شناختم.