رنگـین‌کـلـآم                                        می‌رسد روزی به دست مستحق
            خُـرده‌کـلـآمهای سعید                                                       جان من! ننویس غیر از حرف حق
انصاف و میزان
نايجل چپمن رئيس سرويس جهانی بی‌بی‌سی در مصاحبه‌ای با بخش فارسی بی‌بی‌سی از نامه‌ای خبر داده که به وزارت ارشاد ايران نوشته و طی آن از مقام‌های ايرانی خواسته است در تصميم خود در مورد مسدود کردن سايت فارسی بی‌بی‌سی بازنگری کنند تا مردم ايران به اين سايت دسترسی نامحدود و آزادانه داشته باشند.
او در اين نامه به مقامات ايرانی نوشته که اگر از موضوعی ناخرسندند و نسبت به محتوای سايت فارسی بی‌بی‌سی ايرادی وارد می‌دانند و فکر می‌کنند محتوای آن منصفانه يا متوازن نيست يا ديدگاه آنان را پوشش نمی‌دهد، با او در اين مورد گفتگو کنند و او کاملاً خوشحال خواهد شد که در اين مورد با آنان صحبت کند.
وی در مصاحبه با بی‌بی‌سی فارسی گفت تا آنجا که می‌داند، در طول مدت زمانی بسيار طولانی، مقامات ايرانی در مورد منصفانه يا بی‌طرفانه نبودن محتوای اين سايت تماسی با بی‌بی‌سی نگرفته‌اند.
******************
ببین داش! ما اصولگرا هستیم. انصاف و میزان رو هم خوب بلتیم! همون روز صبح یکی از محافظای من در کافی‌نت یه جوونی رو دیده که خبرهای سایت بی‌بی‌سی مطالعه می‌کرده. ظهرش یکی دیگه از محافظام سر چهارراه گلوبندگ یه مرد میان‌سال دیده که بوسیله موبایل با «بی‌بی‌سکینه» صحبت می‌کرده. من شب‌ِش توی جلسه‌ی «فیل‌- تر- بانان» توضیح دادم که منظور اون یارو از «بی‌بی‌سکینه» همون «بی‌بی‌سی» بوده. و تذکر دادم که این یه توطئه است و الاّ دلیلی نداره یه جوون پولدار از این تیکه‌های توی خیابون یا اونایی که شماره‌ تلفن‌هاشون رو جدیداً در دانشگاه‌ها پخش کردیم، بگذره و بره وقت و پولشو برای مطالعه‌ی بی‌بی‌سی خرج کنه! ناسلامتی ما خودمون جوون بودیم، و هستیم. همین دیروز مهمون چند تا از جوونای دانشگاه‌دیده‌ی هم‌ولایتی و بیکار بودم. از بیکاری شاکی بودند و درخواست شغل یا وام داشتند. به اونا گفتم:«قیامتو قبول دارید؟ چرا می‌خواید جهنمی بشم». از انصاف و میزانم تشکر کردند و رفتند. من بازم می‌گم این جوونی که «بی‌بی‌سی» مطالعه می‌کرده بطور حتم توسط اون «یارو» گمراه شده. به ذوالفقار علی اگه دست من بود این «یارو» و همه‌ی سایتهای پربیننده رو می‌ذاشتم سینه دیوار. کاری هم به نون قرض دادن‌های «بی‌بی‌سی» و «بازتاب» و خودی! یا نخودی بودنشون نداشتم.