رنگـین‌کـلـآم                                        می‌رسد روزی به دست مستحق
            خُـرده‌کـلـآمهای سعید                                                       جان من! ننویس غیر از حرف حق
پیدا کن پرتقال دزد را؟
ای امریکا تو خیلی بدی برای اینکه من همین الان در حال خلوت دل! فهمیدم پرتقال و لیمو شیرین های ما را بوسیله ماهواره های بارکش می دزدی و در انبارهای فضایی ذخیره می کنی بعد بجاش با هواپیماهای بدون خلبان ویروس آنفلونزای «پرلیموتقال» را پخش می کنی تا همه مریض شوند و هی بلرزند و بِتَبَند (تب کنند) و هر لحظه لیموشیرین و پرتقال درخواست کنند.
اگر این توطئه را نمی کردی هیچوقت قیمت پرتقال از 300 به هزار تومان نمی رسید و لیموشیرین هکذا. این توطئه را تو هر ساله در همین ایام به اشکال مختلف می چینی و ما هم طبق معمول با بی خیالی خنثی می کنیم.
ای امریکای دزد باید بدانی ما از بس توطئه خنثی کرده ایم خودمان هم خنثی شده ایم و دیگر برایمان فرقی نمی کند که مثلا فلان میوه یا فلان جنس قیمتش یک شبه دو -سه یا پنج برابر بشود. مهم فقط این است که توطئه های تو را در نطفه خفه کنیم که می کنیم. اگر هم تو وجود نداشتی حتما یقه اسرائیل را می گرفتم چون اسرائیل هم پرتقال دزده.
اگر توطئه های شما نبود مسئولین خدمتگزار سهمیه پرتقال را درب منازل به مردم تقدیم می کردند. مثل پول نفت. و کمیته امداد هم با فراغت و دست پر به مستضعفین در اروپا و کانادا رسیدگی می کرد. کارمندها هم مجبور نبودند فقط برای قبضهای چهارگانه کار کنند.
در پایان از مسئولین محترم که شبانه روز برای غنی سازی اورانیومهای مستضعف تلاش می کنند سپاسگزاریم. اجرتان با مُغّنی